söndag 9 juni 2013

Pulvermos.

Idag har jag tagit ett steg i rätt riktning.

Fast egentligen inte. Jag har gått emot mina egna principer.

Jag får för mig så mycket saker... Vad man inte får och vad man bör göra...

Jag har köpt pulvermos. För första gången i mitt liv, så har jag köpt pulvermos.

Det har varit emot allt vad jag tror på. Jag hatar pulvermos. Det är fusk.

Men för att jag ska klara av mammalivet i 3 månader till, så vad jag helt enkelt tvungen.

Just nu måste mat vara smidigt för mig. Mat måste gå fort. Och smidigt. Och fort.

Pasta har vi ätit ihjäl oss på. Jag kommer knappt ihåg när jag lagade någonting annat faktiskt.

Men nu är det dags för mig att släppa lite på mina korkade regler.

jag har även köpt kassler. Det har jag iof. inte så mycket emot. Men vi brukar inte köpa kött. Vi är jägare. Men jag kan inte koka grytor å göra stekar hela dagarna.

Nej. Nu är det slut på att göra saker och ting svårt för mig själv.

Maten får bli lite dyrare dessa månader som är kvar. Nu blir det ok med fiskpinnar, köpeköttbullar, pulvermos och kanske tom. färdiga pastasåser.

Jag hoppas att detta ska öppna upp en helt ny fri värld för mig.

Varför har jag inte kommit på detta tidigare???

1 kommentar:

  1. Haha, samma här! Köpte pulvermos för fösta gången för nån månad sen! Men jag erkänner att det tar emot :/! Fast ibland måste ju livet med mat/jobb/barn osv bara fungera! Det måste få vara smidigt ibland! / Linda

    SvaraRadera